onsdag 18 juli 2007

Hurtigs konditori

Drottninggatan 90 a
111 36 Stockholm

Telefon: 08-207829

Jag tycker verkligen om att fika, men planen var att denna blogg enbart skulle handla om restauranger där jag faktiskt ätit middag eller någon form av mat.

Hursomhelst så måste jag göra ett undantag när det gäller Hurtigs konditori på drottningsgatan. De är lite annorlunda för att stockholm har lite dåligt med kvällsöppna fik som jag har hittat. De flesta verkar stränga 18-19 på kvällen som senast. Sen efter det är det bara pubar och krogar öppna, dessutom är de fik som är öppna på kvällen tomma på folk. Väldigt konstigt. Fika slår en dammig pub vilken dag somhelst.

Det här är ingen positiv blogg om Hurtigs, jag har varit där flera gånger under ett antal år. Och det var ett ställe som verkligen hade karaktär och som kändes genuint. Men nu har de renoverat det, tagit bort sitt stora akvarium och hade tydligen glömt bort ventilation för det var otroligt varmt inne.

Men även om jag är en ihärdig fikare och inte så priskänslig så tog ändå Hurtigs priset idag. En cola på flaska, 28:- och en kladdkaka (dock med lite tryffel) 44:- - så summan av kardemumman blev 72:- för en läsk och en kladdkaka. Grattis Hurtigs, ni slipper ha mig som kund igen. Hoppas ni går i konkurs era giriga jävlar.

De får ett av fem för både muffinen och kakan var goda, men inte så goda så det motiverade priset. Hade satt noll av fem nyss.

1/5

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit två gånger på Hurtigs den senaste tiden. De bör snarast charmutbilda personalen eller åtminstone lära dem grundläggande folkvett. Båda gångerna har varken kvinnan eller mannen bakom disken bevärdigat mig med en hälsning utan bara stirrat på mig. Dålig stil i ett annars stilfullt café.

Anonym sa...

Koditori Hurtig säljer inte koffeinfritt kaffe, och godkänner
inte heller att jag köper kokat vatten att blanda med eget pulver! Hur ska de överleva i en stad som Sthlm. med så många caféer som säljer koffeinfritt kaffe, och som
dessutom har så mycket trevligare
personal! Att ha företag handlar om
att tillgodose kunderna, så länge man har några...! Det kallas servicemindness, och är A & O!

Tina Gustafsson sa...

Jag var på Hurtigs igår och är mer än nöjd.

Suveränt god mat och trevlig personal. Jag kommer att gå dit snart igen.

Tina i Tyresö