tisdag 24 juli 2007

Folkets kebab

Folkungagatan 63
116 22 Stockholm

Telefon: 08-644 21 35
Fax: 08-644 21 36



Jag älskar kebab, jag provar gärna nya kebabställen. Har en bestämt åsikt om hur det ska vara, vad det ska smaka och hur det ska sammansättas.

Hursomhelst så har jag frågat flera här i Stockholm om vad som är bästa kebabstället och alla svarade utan undantag. Folkets kebab folkungagatan. Så jag hade helt enkelt inget val än att gå dit. De är kända för sina stora kebaber och stort var det. Jag gick dit efter ett rejält träningspass så jag var hungrig som en varg.

Tallriken var rejäl men den var ren när jag lämnade tallriken, vilket vad jag kunde se, inte var helt vanligt.

Det var inrett som ett normalt kebabställe med lysrörsbelysning etc. Så inredningen samlar de inga poäng på, men det är ett kebabställe så varför inte.

Kebaben var helt ok så jag kommer absolut gå dit igen om jag har vägarna förbi. Men det är inte värt en omväg för att käka just där. Eller en liten omväg kanske man kan ta om man råkar vara riktigt hungrig.

Men har du vägarna förbi och vill käka en bra kebab. Så är det klart värt ett besök.

Det man inte får glömma är att de har ett stort utbud av vegitariska rätter också. Min vän som jag åt med tog en sk. mixtallrik så jag kunde smaka både deras friterade blomkål och deras falafel. Vilket absolut håller toppklass båda två. Så är du veg. så är stället absolut värt en omväg. Falafeln var lite torr, då jag åt den när den var kall, men väldigt luftig och riktigt med sesamfrö på vilket ytterligare höjde smaken på den. Helt klart bra klass på veg.-maten där.

Så det blir ett tvådelat betyg för Folkets kebab.

Som kebabställe 4,5/5
Som restaurang 2/5 - alltså, inredning etc.

Inga kommentarer: